Thursday, November 6, 2008

Alfu Mabruk!

Alhamdulillah..

Masih mampu diri ini untuk menulis. Bukanlah terlalu sibuk sehingga tidak berkesempatan. Tetapi kurang bersemangat dek kekeringan idea dan kurangnya kreatif diri ini. Beberapa hari ini, dapat kuluangkan masa melihat dan menjengah ke rumah-rumah maya kepunyaan sahabat dan sahabiah yang dirindui. Alhamdulillah, smuanya hebat-hebat belaka. Selamat berblog! Teruskan usaha. Chaiyok!! =)


Meniti ke penghujung tahun dan menjengah peringkat awal cuti persekolahan, seorang demi seorang sahabat menghantar berita tentang pernikahan mereka. Alhamdulillah wa syukurillah..


Buat yang sudah selamat diijab kabulkan, alhamdulillah. Semoga pernikahan yang terpatri dan keluarga yang terbina barokah selamanya.


Biar dengan barang hantaran yang sederhana, biar dengan majlis yang tak se-gah mana, yang penting barokah. Persiapan fizikal, mental dan rohani harus mantop. Persiapkan diri dengan ilmu yang secukupnya. Ilmu perihal ketaatan pada suami (bagi perempuan), perihal tanggungjawab suami isteri, perihal hubungan suami isteri dan banyak lagi. Mental dan emosi harus kuat. Perkahwinan adalah laluan ke arah kematangan.



Kepada yang sudah selamat menikah, semoga tabah mengharungi pelayaran bahtera rumahtangga dengan sabar dan bahagia selamanya hingga ke syurga =)


Kepada yang akan menikah, selamat menempuh sebuah fasa kehidupan yang indah dan penuh misteri. Semoga barakah.. =)



Buat Salwa & Wahida dan semua yang akan menikah,
'Barakallahu laka wa baraka 'alaika wa jama'a bainakuma fi khair..' Amin